Direktlänk till inlägg 14 november 2015

En värld av misär och kaos..

Av BB L - 14 november 2015 11:10

Ibland önskade jag att jag inte var en del av denna värld som med miljöförstöring, krig, kaos och terror attacker.. Va fan är det för välrd jag lät mina barn födas till och ta över! Mina val inom politiken gör ingen skillnad, mina livsval gör inte heller någon skillnad för deras framtid! Jag står handfallen och gråter inombords, känner hur hatet för hela mänskligheten växer! JAG önskade att jag inte ibland var en del av den destruktiva ras som människan är..


Allt vi bygger raserar vi, vi slösar på resurser, vi blundar så fort det blir obehagligt.. Ser vi en annan människa bli slagen så går vi förbi eller så lyfter vi upp mobilen och filmar allt som om det vore något naturligt att se en annan människa fara illa! OCH acceptera det som sker som om man bär på en glädje av att *ja det var ju inte jag i allafall!*


Jag är en av dom som helt låter bli att ta del av nyheter, info om denna världs alla händelser! Jag kan ju ändå inte påverka dom stora sakerna som händer i världen.. MEN jag kan skapa gläde åt dom i min närhet.. Jag lever mer än gärna krassligt en månad om jag kan skänka ett leende på en väns, kärleks, medmänniskas läppar! Utåt sett kanske jag uppfattas på ett helt annat vis.. Men JAG kan inte ta ansvar för andras känslor, reaktioner, värderingar! 


Så därför lägger jag upp foton av något helt annat idag.. Skapar glädje och en livsstil som ingen garanterat har missat! Betänk då att dessa konstnärer skadar inte andra, inte heller raserar dom denna kaotiska värld.. Dom skänker färg i våran betongdjungel! Det må hända att dom har ett krig sinsemellan vems grafittiterritorium det är eller så målar dom över den andres revis och taggar det som deras! Ett oskyldigt krig som inte DÖDAR någon.. Enda dessa kanske kostar är statets pengar.. Men heldre att statens pengar går till detta än massa vapen och krig! Eller något annat onödigt som vi vardagsmänniskor ändå inte har nytta av! 


Jag säger bara! Mer färg till denna värld.. Färgsätt all betong, visa att färg skapar glädje och känslor! Folk kallar det för klotter.. Men vad är då kost på en tavla! Mer legalt.. Skitsnack! Grafitti och konst i en ram är samma sak! Vi betalar gärna massor med pengar för en kanvassduk med oljefärg eller akvarell! Grafitti finansieras av personen som utför snabbskriften och får aldrig beröm eller blir känd.. INGEN skulle någonsin köpa ett betongblock som är full med färgexplosioner.. VARFÖR!???


                                             

         

         




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BB L - 11 augusti 2022 19:52


    Då var det omkring 4 år sen, eller ja det närmar sig 4 år sen jag faktiskt skrev något på denna blogg!   Det har väl hänt en del sen sist, men skriva om allt skulle bli ett otroligt långt inlägg, så det besparar jag er.. Men på något s...

Av BB L - 5 oktober 2018 10:59


Av BB L - 8 maj 2018 11:21


 

Av BB L - 18 juni 2017 23:32

I do my own photos and shoot them..   SÅ varför inte bjuda på lite blandade foton jag tagit sen jag sist skrev ett inlägg!   *Kommentera gärna!!*                 ...

Presentation

   

 

Personen som döljer sig bakom denna vansinniga blogg!

 

Handlar om livet, resan tillbaka från panik ångest! Kärleken, naturen... Livet njutbara stunder, men även livets berg och dalbana!

 

Är kreavtiv, praktiskt kunnig och skapande på många fronter! 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards